30 Mayıs 2013 Perşembe

Total War: Rome 2 - Eyalet Sistemi

 
Total War: Rome 2 oyununun baş tasarımcısı Jack Lusted, oyunda yer alacak "Eyalet Sistemi" hakkında çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Epik boyutta bir sefer haritası yapmak istedik ve bununla bağlantılı olarak geçmiş tüm Total War oyunlarından daha çok bölge koymayı başardık. Rome II 183 kara bölgesi içeriyor. Total War oyunlarının hepsinden daha fazla ve orijinal Rome'un iki katı kadar. Bunun için size yeni eyalet sistemini anlatmamız gerekiyor.

Bir yöre etrafındaki bölge ile birlikte tek bir yerleşim yeri anlamına gelir. Bu yörede binalar inşaa edebilir, ordular oluşturabilir, ajan yetiştirebilir ve her biri için ayrı ayrı vergileri ve mutluluğu ayarlayabilirsiniz. Empire, Napoleon ve Shogun 2'de olan yerleşimlerin dışındaki kaynak binaları artık yok. Bu kaynaklar artık yerleşimlerin birer parçası.

Bir eyalet 2-4 arası yöreden oluşacak. Bir eyaletteki yöreler farklı ülkeler tarafından elde tutuluyor olabilir. Eğer bir eyaletteki tüm yöreleri ele geçirebilirseniz eyaletten çeşitli bonuslar alacaksınız. Tüm inşaat işleri tek bir ekrandan düzenlenebilecek. Ayrıca tüm eyaletin ortak bir mutluluk seviyesi olacak. Eğer 3 yöreden oluşan bir eyaletin tamamına sahipseniz ve refah problemleriniz varsa en düşük refahı olan yöre ayaklanacak fakat ayaklanma eylemi tüm eyaletin ortak refahını baz alacak.

Her eyaletteki bir yöre eyalet başkenti olacak. Başkent daha fazla bina inşa alanı olacak ve saldırıya uğradıklarında şehir kuşatması olacak. Diğer küçük yöreler normal kara savaşı şeklinde savunulacak ve şehir arka planda gözükecek.

Eyalet başkentleri de küçümen yerleşimler de saldırıya uğradıklarında kendilerini savunacak garnizonlara sahip olacak.

Bu değişikliği çok fazla yöre olduğu için yaptık. Çünkü her yöre el değiştirirken kuşatma yapılsaydı oyunda aşırı fazla kuşatma olacaktı. Shogun 2'de bile -ki coğrafyası şehir dışı savaşlara çok uygundu- savaşların çoğunluğu kuşatma savaşı oluyordu. Avrupa'nın daha açık coğrafyası ile oyuncuların sonsuz kuşatma savaşları döngüsüne düşmesini istemedik. Ayrıca daha az sık yaparak kuşatmaların daha büyük, daha güzel ve daha ilginç olmasını sağladığımızı düşünüyoruz.
 Konu ve çeviri için forumumuzun değerli üyesi ahmetnudu'ya teşekkür ederiz.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgi için;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Twitter sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna buradan, 

ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder