11 Ocak 2013 Cuma

Total War: Rome 2 - CA ile Soru-Cevap


 Total War: Rome 2
"C.A. ile Soru-Cevap"
 


Total War oyunlarının yapımcısı İngiliz Creative Assembly'nin birim tasarım lideri Jack Lusted, kullanıcıların sorularını yanıtlıyor. 3 Temmuz 2012 tarihinden bu yana resmi ağızdan gelen tüm soru-cevapları sizler için Türkçe'ye çevirdik.

3 Temmuz 2012:
 
Ön incelemeler daha çok Roma üzerine odaklanmış durumda. Bu diğer devletlerin ihmal mi edileceği anlamına geliyor?

Kesinlikle hayır. Oyunda sunulacak tüm kültürler için pek çok çalışma yapmaktayız.

Kampanya haritasındaki mikro yönetimin azaltılması hakkında konuşmalar dönüyor. Oyunu basitleştirecek misiniz?

 
Oyunu basitleştirmeyeceğiz. Rome II'nin campaign'i öncekilerden çok daha derin olacak. Fakat oyuncuların oyuna ve dahil edeceğimiz yeni mekaniklere odaklanabilmesi için geç dönem mikro kontrolü azaltmayı hedefliyoruz.

Tek birimleri ve onları kontrol etmeyi kaldıracak mısınız? (Lejyon sisteminden bahsediliyor)

 
Oyunda hâla bağımsız birimler olacak. Campaign'de orduların tarihi gerçekçiliğe ve kaynaklara uygun olması bizim için çok önemli. Bunun detaylarını campaign'i ön incelemeye çıkarttığımızda daha derin bir şekilde konuşacağız.

Rome II için DLC'ler olacak mı?

Evet Rome II için DLC'ler olacak. Oyunun çıkış tarihine yaklaştığımızda bunun hakkında daha detaylı konuşacağız. Fakat şunu bilin ki DLC'ler içerikten kesintilerin verilmesi değil yepyeni içerikler olacak.

Oyunun campaign'inde daha özgür mü olacağız yoksa oyun bizi ağır bir şekilde yönlendirecek mi?

Büyük Campaign'in içine daha fazla hikaye koymayı planlıyoruz fakat campaign yine de sizin eylemlerinize göre şekillenecek.

17 Temmuz 2012

Rome II tarihe ne kadar bağlı kalacak?

Bir oyunun tarihe tamamen bağlı kalması beklenemez çünkü sonuçta bu bir oyun. Oyunun oynanılabilir olması için gerçekçilikten sapmak zorundayız. Mesela savaşlar saatler hatta günler boyunca değil, dakikalar boyunca sürüyor. Fakat yine de elimizden geldiğince tarihe bağlı kalmaya çalışıyoruz.

Tarihi gerçekçilik milletlerin ve insanların nasıl göründüğü ve hissettirdiği ile de alakalı. Giyiniş tarzlarından ve savaşta kullandıkları ekipmanlardan campaign haritası mekaniklerine her şey gerçekçi olacak. Zırhlar, gömlekler, miğferler, kalkanlar ve tüm ekipmanlar tarihi örnekleri baz alacak. Birim ağacı, değişik toplumlar ve kültürler tarafından geçmişte kullanılan gerçek askeri birimlerden oluşacak.

Tarihi olarak nadir olan birimler de olacak. Bunu oyunu ilginç ve farklı kırmak için yapıyoruz. Geçmiş Total War oyunlarındaki gibi her orduda bulunmayacaklar fakat çeşni olarak eklenecekler

Karma silah kullanan birimler olacak mı? Mesela bir barbar birimi hem mızrak hem kılıç kullanabilecek mi?

Hayır. Bu tarihte olmuş olabilir fakat oyunun mekaniklerinin işlemesi için ikisini ayıracağız. Oyunumuzda kılıçların ve mızrakların farklı özellikleri var. Bunları yaparak her oyuncunun kendisine uyan bir ordu düzenlemesini sağlayacağız.

Campaign'deki mikro yönetimin azalmasıyla birlikte oyun daha çok savaş ağırlıklı mı olacak?

Bölge ve yerleşim yerlerindeki mikro yönetimin azalması oyunun sadece savaş üzerine değil ekleyeceğimiz yeni alanlarda da yoğunlaşmasını sağlayacak. Oyunun oynanış derinliğini arttıracak pek çok yeni özelliğimiz var.

Kiralık askerler geri dönecek mi?

Evet!

Rome II Steam tabanlı mı olacak? Olacaksa neden?

 
Evet. Rome II tıpkı Empire, Napoleon ve Shogun II gibi steam kullanacak ve bu zorunlu olacak.

Steam bizim için çok kârlı. Update'ler çıkartmak, DLC'ler yayınlamak ve korsanı azaltmak konusunda büyük yarar sağlıyor.

17 Ağustos 2012:

Önceki Total War oyunlarında koca bir orduyu tek bir gemi ile taşıyabiliyorduk. Yeni oyunda da bu böyle mi olacak?

Önceki Total War oyunlarında bu soyut bir olaydı. Giç bir zaman o kadar birliğin tek bir gemide gittiğini söylemedik. Birliklerin kendi taşıma gemileri var. Filo, eskortu temsil ediyor.

Rome 2'de filoların hareket etmelerinde bazı değişiklikler olacak. Bunları ileride açıklayacağız.

Rome 1'de Makedon flanksları ile hoplit flanksları arasında fark yoktu. Bu Rome II'de de mi öyle olacak?

A. Evet. Oyunda makedon flanksları ve hoplit flanksları ayrı ayrı olacak.

Son röportajlarınızdan birinde Mısır'ın çok farklı bir eğimle değişeceğini söylemiştiniz. Eğimden kastınız ne?

Mısır Rome 1'deki Mısır ile aynı devlet olmayacak. Birim ağacı Helenistik birimler ve yerel birliklerin bir karışımı olacak. Hatta biraz daha ileri gidip tarihte nadir olan birimleri bol bol kullanmayı düşüyoruz.

Bir birimin içindeki birimler birbirinden ne kadar farklı gözükecek? Medieval 2'ye veya Shogun 2'ye benzer mi olacak yoksa daha fazla mı olacak?

 
Rome 2, Total War oyunları içerisinde en yüksek birim içi asker çeşitliliğine sahip olan oyun olacak. Askerler arasında pek çok miğfer çeşidi, gömlek çeşidi, kalkan deseni gibi farklılık unsurları bulunacak. Ayrıca yeni teknolojimiz aynı gömleği farklı desenlerde veya renklerde kullanmamızı ve böylece çeşitlilik oluşturmamızı sağlayacak.

Total War oyunlarındaki tüm devletler farklı renklere sahip. Bu Rome 2'de de devam edecek mi?

 
Evet. Devletlere belirli renkler vermek savaş alanında onları tanımlamamıza yardımcı oluyor. Ama birimlerin kendi içlerinde farklı renklerde birimler çeşitlilik kazandırmak için olacak.

Fakat tabii ki gökkuşağı gibi rengarenk birimler görmeyeceğiz. Her devletin birimleri kendi tonunu yansıtacak.

16 Ağustos 2012:

1'e 1 animasyonlar Shogun 2'de kullanıldığı gibi kullanılacak mı?

1'e 1 animasyonlar Rome 2'de yeniden kullanılacak. Bu askerleri birbirleriyle savaşıyormuş gibi göstermek için en iyi yol. Fakat motorumuz Shogun 2'deki gibi bir birimin birden çok birimle savaşmasına izin vermiyor.

Fakat bu animasyonları geliştirmeyeceğimiz anlamına gelmiyor. Oyun çıkmadan önce bu konuda ayrıntılı bilgiler vereceğiz.

Ekran görüntüleri daha çok kahverengi ve turuncu tonlarında. Neden böyle ve tüm oyun böyle mi olacak?

 
Turuncu/kahverengi renk tonları ekran görüntülerinin geçtiği kuzey afrika bölgesinden ve o bölgenin hakim tonları onlar.

Kütle ve dizilim daha çok etki edecek mi?

Derinlik, kütle ve dizilim için yeni bir sistem entegre ediyoruz. Mesela ağır birimlerin hafif birimleri iteklediğini göreceksiniz.

Bir önizleme kameranın sabitleneceğini ve zoom yapamayacağımızı söylüyor. Ayrıca emir veremeyeceğimiz farklı bir harita modu olacakmış. Bu doğru mu?

 
Hâla önceki oyunlardaki gibi haritada dolaşabilirsiniz. Yeni kamera çeşitlerini oyuncuyu oyunun içine sokmak için entegre ediyoruz, oynanışı ve kontrolü baltalamak için değil.

Yeni harita modu uzaklaştırılmış ve tepeden bir görüntü sağlayacak ve savaş alanında neler olduğunu daha iyi anlamamızı sağlayacak. Bu modda emir verilip verilemeyeceğini hâla tartışıyoruz.

14 Eylül 2012:

Rome II'de cidden 700 civarı birim olacak mı?

Evet. Kara birimleri, gemiler, kuşatma cihazları ve paralı askerleri kattığımızda 700 civarı birim olacak.

Bu birimler kültürden kültüre değişecek mi?

Kuşatma cihazları gibi -kullanan askerler dışında- farklılık sağlanamayacak birimler dışında gerçekten farklı bir birim ağacı ve görünüşü sergilemek istiyoruz.

Örneğin Cermenler'in ve Gaul'ların birim ağaçları. İkisinin de farklı birim ağaçları var fakat bazı menzilli birimler ve mızraklı birimler birbirleriyle benzeşiyor. Fakat görsel olarak birbirlerinde çok farklılar. Zırh ve miğferler Gaul'lar arasında çok yaygınken Cermenler arasında çok nadir.Farklı saç tarzları, farklı kalkan desenleri gibi pek çok farklılık olacak.

Bahse girerim 700 birimden çoğu DLC'ler ile gelecek.

Hayır. Bu oyunun DLC'siz halinin birim sayısı.

Yunan şehirleri tek bir devlet olmayacağına göre aynısını Gaul'lar ve Briton'lar için de söyleyebilir miyiz?

Evet oyunda pek çok devlet olacak. Önceden tek bir devlet olarak gruplanan devletler farklı kabilelere ayrılacaklar. Sadece Gaul'lar değil Briton'lar ve İberyalılar da böyle olacak.

3 Ekim 2012:

Oyunda Latince gibi antik diller askerler tarafından konuşulacak mı?

Hayır. Rome II'deki tüm konuşmalar İngilizce olacak. Ve bunun iyi sebepleri var.

İlk olarak antik dilleri kullanmak çok zor. Latince veya eski Yunanca gayet iyi biliniyor fakat eski Cermence veya Kaltçe bilinmiyor. Bunların hepsini teker teker bulmak için pek çok uzmanla çalışmak zorunda kalırız ve ses sanatçılarımızı da eğitmemiz gerekir. Çok karışık bir iş.

İkinci ve en önemli nedeni oyun içerisinde konuşmaları daha önemli yapmak istiyoruz. Oyunda askerler etraflarında olanlara karşı daha fazla tepki verecekler. Mesela bir askerin yanındaki arkadaşı okla vurulduğunda sessiz kalmayacak. Daha da güzeli askerler oyuncuya "sarıldık" gibi faydalı şeyler de söyleyecekler.

Üçüncü olarak sesleri tek bir dilde yaptığımızda çok daha fazla çeşitte kayıt yapabiliriz. Yani çok daha fazla konuşma olacak.

19 Kasım 2012:

Shogun 2'de olduğu gibi güçlü bir "Taş Kağıt Makas" mekaniği olacak mı?

Shogun 2'de TKM dengesi güçlüydü, çünkü öyle olmasını istedik.

TKM sistemi Total War oyunlarında her zaman vardı fakat ne kadar güçlü olduğu oyundan oyuna değişti.

Rome II'nin dengesi üzerinde hâla tartışılıyor fakat büyük ihtimal Rome II'de Shogun 2 kadar kesin bir "Taş Kağıt Makas" sistemi olmayacak.

Deniz savaşlarında kürekçiler olacak mı?

Rome II'deki deniz savaşları önceki Total War oyunlarından çok daha büyük olacak. Her birimde birden fazla gemi ve yüzlerce asker oalcak.

Kürekçileri kamera açılarımızla 3 boyutlu modeller olarak yansıtmayacağız. Çünkü yüzlerce kürekçi eklemek performansı çokça düşürür ve doğru çalışması için bolca zaman ve para harcamak gerekir. Fakat kürekler tamamen gözükecek.

Campaign ne kadar değişiyor?

Campaign bölümünden çok bahsetmediğimizden onu hiç değiştirmeyeceğimize dair spekülasyonlar oluşmaya başlamış.

Bu doğru değil. Rome II'de campaign modu hayli değişiyor. Diplomasiden ticaret sistemine, bölgelerin ve orduların yönetim şekillerinden aile yönetimine Rome II campaign'i önceki Total War oyunlarından çok farklı ve derin özellikler içerecek ve bunu gereksiz mikro ayrıntılara takılmadan yapacak..

Harika olacak!

11 Ocak 2013:

Askerlerin boyu ne kadar uzun olacak? Roma ve Cermen askerleri arasında gerçekte olduğu gibi boy farkı olacak mı? Ve bazı kalkanlar neden gerçekte olduğundan küçük duruyorlar?

 
Rome II'deki askerlerin temel iskeletleri 170 cm boyutunda olacak. Cermenler ve Romalılar arasındaki boy farkını animasyonlar garip gözükmediği sürece arttırabileceğimiz kadar arttırmayı düşünüyoruz. Ayrıca ilk defa bir birim içerisinde farklı boylarda askerler olacak.

Bazı kalkanların küçük olmasının sebebi animasyonlarla uyuşmamalar. Animasyonları uydurmak için gerçeğe yakın kalmaya çalışsak da boyutları küçültmek zorunda kalıyoruz.

Campaign haritası ile ilgili yayınlanan resimler oyunun son halinin resimleri mi? Neden x devleti y bölgesine sahip değil?

 
Yayınladığımız harita parçaları sanatsal parçalar. Biliyorum tüm gördüğünüz harita parçaları onlar fakat sizden tüm haritayı görene dek yorum yapmayı bırakmanızı rica ediyorum.

Campaign'deki devletler tarihte izledikleri yolu mu izleyecekler?

AI'nin tarihi olarak ilerlemesini gerçekleştirmeyeceğiz. Bu oynanılan tüm campaign'leri aynı yapardı ve oyunu aşırı kolaylaştırırdı. Eğer bir oyuncu Kartaca ve Roma'nın mutlaka savaşacaklarını biliyorsa bekler ve aralarında savaş çıktığı an birine saldırır. Bu ayrıca yeniden oynanılabilriliği de önemli ölçüde düşürür. AI'nin kendi insiyatifi olması size değişik deneyimler sunar.

Kartaca'ya neden bu kadar odaklandınız?

Kartaca kuşatması ilk bitirdiğimiz bölümdü ve farklı bölümler üzerinde çalışırken kamuya sunmak istedik. Yakında hoşunuza gidecek yeni bölümler de göreceksiniz. Emin olun sadece Roma ve Kartaca üzerinde yoğunlaşmıyoruz.

Oyunun Durumu nedir?

Oyun hala pre-alpha aşamasında. Bazıları oyunun beta'da olduğunu söylüyor fakat beta geliştirme aşamasının çok daha sonraki bir aşaması.


** Çeviri forum üyelerimizden sevgili ahmetnudu'ya aittir. Kendisine teşekkür ediyoruz.**


Konuyla ilgili;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna da buradan ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder