18 Şubat 2013 Pazartesi

Total War: Rome 2 - Suebi Kabilesi

Total War: Rome 2
Suebi Kabilesi Tanıtımı


Kan, Asalet, Cesaret

Suebiler, Galya'nın kuzey doğusundaki boyun eğmez bir Cermen kültürü. Suebiler tek bir halktan çok ortak bir dil ve benzer dini inançlar taşıyan pek çok kabile. Sıklıkla Ren nehrinin diğer tarafındaki Galyalı komşularını yağmalarlar.

Ağır bir şekilde piyadelere ve tuzak taktiklerine dayanan Suebiler'in esas uzmanlık alanları yağmacılık. Hafif donanımlı Suebi savaşçıları genellikle "framea" denilen ve cirite benzeyen mızraklar kullanırlar. Nadiren de kılıç kullanırlar. Genellikle zırhsız olan ve basit pelerinler ve günlük kıyafetlerden başka şeyler giymeyen Suebiler savunma amacıyla yuvarlak, uzun, oval ve altıgen kalkanlar kullanırlar.

Fakat savaş meydanındaki yiğitlikleri efsanevi ve savaşçıları düşmanlarına korku salar. En cesur bölükler bile hücuma kalkan bir berserker birliği karşısında titrer. Veya siyah boyalı gece avcıları sinister'ların ağaçların arasından yaklaştığını gördüklerinde kalplerindeki soğuk korkuyu hissederler .

Julius Caesar'ın yazdığına göre Cermen kabileleri kendilerini dış dünyadan oldukça soyutlamış ve ticaretle aşırı fazla köleleri veya yağmaları olmadıkça uğraşmaz. Özgür insanlar ve savaşçılar kendilerini kölelerinden ayırmak için Suebi topuzu denilen topuzdan bırakırlar. Kralları, şefleri ve şampiyonları bu saç stilinin daha da özenli versiyonunu taşırlar.

Savaşta böyle gösterişli görünüşlerle bulunmak Suebiler için çok önemlidir. Krallar ve şefler asil soylardan seçilir ve hepsi tüm kabileleri birleştirme amacı güderler.

Doğru bir liderin arkasında Suebiler birleşebilir ve Britanya, Galya ve İberya'yı sayı üstünlüğüyle kolayca süpürebilir.…

Diğer Cermen kabileleri gibi Suebiler de talanın ve orman savaşının ustaları. Küçük Cermen kabilelerini bir araya getirmiş olmak diğer barbarlarla başa çıkmalarında ve karşılarında durmaya cesaret eden küçük kabileler arasında sivrilmelerinde diplomatik avantaj sağlıyor. Gelişmiş medeniyetler ve diğer barbarların aksine yabancılara küçümseme ile baktıkları için fethettikleri halktan gelecek direnişlere karşı hazırlıklı olmalılar.

Konu ve çeviri için forumumuzun değerli üyesi ahmetnudu'ya teşekkür ederiz.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgi için;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Twitter sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna buradan,


ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

9 Şubat 2013 Cumartesi

Total War: Rome 2 - Arverni Kabilesi

Total War: Rome 2
Arverni Kabilesi Tanıtımı

İnanç, İtibar, Güç

Soyu Keltler'e dayanan Arverni savaşçı kabilesi Orta Galya'nın en güçlü klanlarından biri. Basit barbar yağmacı ve talancılardan oluşmayan, aksine karmaşık ve sofistike bir kültürleri olan Arverniler Nemossos merkezli ve merkez kaleleri Gergovia platosu yakınlarında.

Arverni'ler krallar ve kabile şefleri tarafından yönetiliyorlar fakat Druid'lere de hürmet gösteriliyor. Arverniler arasında katı bir sosyal düzen var. Arverni'de bir adamın güçlü ve prestijli olabilmesi için savaş ve liderlik yeteneklerinin de en az soyu kadar önemi var.

Orduları ağır bir şekilde piyade ağırlıklı olan Arverniler ciritli askerlerinden ve Mızraklı Asiller ve Yeminliler gibi elit birliklerle gerçekleştirdikleri hücumlardan büyük fayda sağlıyorlar. Orduların liderleri kendilerini savaşlarda kanıtlayarak bulundukları yere geliyorlar.

Görünüşte kabile krallar ve şefler tarafından yönetiliyor fakat esasen barış ve savaş gibi önemli konular bile Druidler tarafından yönetiliyor. Animism'i yerel irili ufaklı tanrılarla birleştiren Kelt inancı farklı Galya kabilelerini bir arada tutmak için en önemli faktör.

Bir araya geldiklerinde durdurulamaz görülen Galyalı kabileler MÖ 390 yılında Roma'yı yağmaladılar ve  MÖ 279 yılında Ege'ye Trakya Makedonya ve İliyria'yı istila ederek korku saldılar. Belki de kaderleri kaderleri denizin ardında, Britanya'da yatıyor. Fakat böyle bir kalkışım için tüm kabilelerin tek bir kral altında birleşilmesi gerekiyor. Ya da güneyden büyüyen tehdit Roma'ya son vermek için birleşmeliler.

Kaydadeğer zanaatkârlar olan Arverni'ler gelirlerinin çoğunu sanatçılarından kazanır. Ayrıca Galyalılar'ın uzman altın işleme sanatından da kâr elde ederler. Muharebelerde ise Galya'nın doğal at biniş yeteneğinden yararlanan Arverni kralları savaştaki kahramanlıklarıyla karizma ve diğer barbar kabileleri arasında saygı kazanarak güçlenir.


Konu ve çeviri için forumumuzun değerli üyesi ahmetnudu'ya teşekkür ederiz.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgi için;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Twitter sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna buradan,


ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

Total War: Rome 2 - Iceni Kabilesi

Total War: Rome 2
Iceni Kabilesi Tanıtımı

Demir, Fetih, Gurur

Güney Britanya’nın bir Demir Çağı kabilesi olan Iceni, gururlu ve vahşi bir halktır. Kuzey Denizi ve Wash’ın güneyi ile sınır olan düzlük, bataklık ve çayırlıkları mesken tutarlar. Yağma faaliyetlerine bulunurlar ve sık sık komşu kabileleri olan Coritani ve Atrebateler ile savaşırlar.

Icenilar savaşta daha çok piyadeden faydalanır. Kıtanın Kelt kabilelerinden temel farkları, derilerini boyama veya dövme yaptırmaları olup muharebede çoğunlukla sapan kullanmalarıyla birlikte geniş yuvarlak veya yuvarlatılmış dikdörtgen kalkanlarla kılıç veya mızrak kuşanırlar. Hafif süvarilerin kullanılmasına rağmen Iceni ve diğer Britanyalı kabileler yüksek manevra kabiliyetine sahip savaş arabalarıyla meşhurdur. Düşmanı ciritlerle bozduktan sonra savaşçılar iner ve Homeros-vari kahramanlara benzer bir şekilde savaşırlar.

Basit barbarlardan farklı olarak Icenilar, Venta Icenorum olarak bilinen bir başkentin yanı sıra büyük dinsel merkezler kurmuştur. İktisatları tarıma dayalı olsa da gelişkindir; kendi madenî paralarını bile basmışlardır. Kültürleri, zanaatları ve zenginlikleri; soylular tarafından giyilen fantastik altın kolye ve diğer mücevherde resmedilir.

Oynanabilir bir ülke olarak Icenilar, cesur ve savaşçı olup daha da fazla yiğitlik gerektiğinde kendilerini savaşa sürdüğü için tanrıça Andraste'e yakarırlar. Demircilikteki uzmanlıkları, bu kaynağı yağma ve akındaki becerilerini de etkilediği gibi özellikle kabile için verimli bir gelir şekli kılar. Ve savaşçı bir toplum olarak halkın mutluluğu her yeni savaş ilanında artar.

Icenilar, Britanya’nın Demir Çağı kabilelerine egemen olma imkânına sahiptir. Kıyıların ötesinde Kelt Galya ve İberya uzanır. Icenilar hepsini tek bir sancak altında birleştirebilir mi?


Konu ve çeviri için forumumuzun değerli üyesi isvahsam'a teşekkür ederiz.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgi için;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Twitter sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna buradan,


ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

26 Ocak 2013 Cumartesi

Total War: Rome 2 - Makedonya Tanıtımı

Total War: Rome 2
Makedonya Devleti Tanıtımı


Şan, Düzen, Güç

Geçmişteki şanını geri elde etme konusunda umutsuz bir konumda olan Makedonlar kendilerini İskender öncesi sınırlarında olduğu gibi İlirya'lılar, Trakyalılar ve Yunan Şehir Devletleri arasında sıkışmış buldular. Makedon İmparatorluğu yeni bir İskender'in sancağı altında yükselebilecek mi?

Makedonya kralın halk adına gücü tutup idare etmesi şeklinde yönetiliyor. Bu yönetim biçmi ekonomik alanda da kendini gösteriyor. Tarım, ormancılık, liman ve liman vergilerini kral halkı adına yönetiyor. Fakat altın ve gümüş madenleri kralın şahsi malı.

Makedon orduları II. Philip'in ve İskender'in kurduğu düzene bağlı kalıyor. Makedon ordusu süvari ve piyade ağırlıklı ve kahraman generaller tarafından yönetilen ordular üzerine yoğunlaşıyor. İskender'in hoplite reformlarının, Hetayrlarının (companions) ve Teselon Süvarilerinin ardından Makedon ordusunda taktik, teknoloji ve kuşatma teknolojileri bakımından çok az şey değişti. Asla büyük bir deniz gücü olmayan Makedonlar uzun zaman boyunca denizci komşuları Yunanlar'a bel bağladılar.

Varis devlet olarak Makedonya diğer Helenik devletleri ele geçirdikçe ekonomik ve bölgesel büyüme açısından avantajlar kazanacak. Ayrıca Makedon ordularının tecrübeli askerlerinin barbarlara karşı savaşırken ciddi bonusları var.

Makedonlar Antigonus Gonatus'un önderliği altında zarif yöneticileri ve kurnaz tacirleriyle gelir ve refah açısından üstünlüklerinin sefasını sürüyorlar. Lakin diğer Helen devletleri Makedonlar'ın hegemonik eğilimlerini affetmeye pek sıcak bakmıyorlar. Makedon'larla oynayacak olan oyuncunun diğer Helen devletlerin güvenini ve sadakatini kazanmak için büyük bir çaba sarfetmesi gerekiyor.


Konu ve çeviri için forumumuzun değerli üyesi ahmetnudu'ya teşekkür ederiz.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgi için;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Twitter sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna buradan,


ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

12 Ocak 2013 Cumartesi

[AB] Anadolu Beylikleri Modu - Sahil Beylikleri Ön İzlemesi Görücüye Çıktı!



Medieval II: Total War
[AB] Anadolu Beylikleri Modu
"Sahil Beylikleri Ön İzlemesi"
 

Yapımı hızla devam eden ve mutlu sona oldukça yaklaşan, şimdiye kadar yapılmış en iddialı, en kapsamlı ve en büyük Türk mod projesi olan Anadolu Beylikleri [AB] modunun yeni ön izlemesi; "SAHİL BEYLİKLERİ" ön izlemesi biraz önce takipçileriyle ve sevenleriyle buluştu.

Proje aşamasına 3.5 yıl önce başlanan ve yaklaşık 3 yıldır yapımı devam eden; şimdiye kadar yapılmış en iddialı ve en büyük TÜRK mod projesi olan Anadolu Beylikleri modu, alışılmışın dışında bir oyun deneyimi vaad ediyor.

Sıfırdan yapılan kendi haritası, kendine has strateji haritası ve savaş haritası modellemeleri, özgün ve daha önce hiç bir projede kullanılmamış kaplamaları, moda özel gerçekçiliği artıran özel animasyonları, modun kendisine ait dönem müzikleri, şimdiye kadar hiç bir modda yer almayan detayda hazırlanan her kültüre ait kendi senaryosu, sıfgırdan hazırlanan kullanıcı dostu arayüzü, hiç bir detayı atlanmamış tarihi gerçekçiliği, profesyonel sunumu, sadece ve sadece moda özel olarak hazırlanan event görselleri, birim kartları, portreler ve haber detayları gibi en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş ve her bir detayı moda özel olarak tasarlanmış, daha önce tecrübe etmediğiniz kalitede yüksek oyun zevkine ve yenilenmiş yapay zekaya hazırlanın...



Menteşeoğulları Beyliği, Aydınoğulları Beyliği, Saruhanoğulları Beyliği ve Karesioğulları Beyliği'nden dilediğiniz bir beyliği seçerek, her beyliğe ayrı olarak kodlanmış özel senaryomuzu ve özel ülke karakteristiklerini tecrübe edin.

Tarihi karakterlere modda hayat verin ve kendi alternatif tarih senaryonuzu hayata geçirin...



Moda özel olarak oluşturulan özgün sefer haritası modellemeleri ile Medieval 2: Total War'a bakış açınızı değiştirin, mod kavramına yeni bir soluk getirin. Her şey, oyuncunun oyundan daha fazla zevk alması için; sizler için düşünüldü ve hayata geçirildi...



Birim kartları ve birim  açıklamalarna varıncaya kadar hiç bir detay atlanmadı ve tüm içerik moda özel olarak sıfırdan tasarlandı...



Şimdiye kadar yapılmamış olan gerçekleştirildi; uzun ve titiz araştırmalar sonucu Türk'leri ve Türk kültürünü yansıtan, tarihi gerçekçiliğe uygun birim modellemeleri ve kaplamaları hazırlanarak oyuncunun oyundan alacağı zevk maksimuma çıkartıldı...



Çok az mod projesinde örneklerine rastladığımız "yay germe animasyonu" gibi çok özel animasyonlar moda başarıyla entegre edildi ve AB modu, alanındaki sayılı modlarla her alanda rekabet edebilecek seviyeye ve detaya getirildi.



Konuyla ilgili daha detaylı bilgi için;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna buradan,
TTW Sözlük ilgili konu başlığına buradan

ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

11 Ocak 2013 Cuma

Total War: Rome 2 - CA ile Soru-Cevap


 Total War: Rome 2
"C.A. ile Soru-Cevap"
 


Total War oyunlarının yapımcısı İngiliz Creative Assembly'nin birim tasarım lideri Jack Lusted, kullanıcıların sorularını yanıtlıyor. 3 Temmuz 2012 tarihinden bu yana resmi ağızdan gelen tüm soru-cevapları sizler için Türkçe'ye çevirdik.

3 Temmuz 2012:
 
Ön incelemeler daha çok Roma üzerine odaklanmış durumda. Bu diğer devletlerin ihmal mi edileceği anlamına geliyor?

Kesinlikle hayır. Oyunda sunulacak tüm kültürler için pek çok çalışma yapmaktayız.

Kampanya haritasındaki mikro yönetimin azaltılması hakkında konuşmalar dönüyor. Oyunu basitleştirecek misiniz?

 
Oyunu basitleştirmeyeceğiz. Rome II'nin campaign'i öncekilerden çok daha derin olacak. Fakat oyuncuların oyuna ve dahil edeceğimiz yeni mekaniklere odaklanabilmesi için geç dönem mikro kontrolü azaltmayı hedefliyoruz.

Tek birimleri ve onları kontrol etmeyi kaldıracak mısınız? (Lejyon sisteminden bahsediliyor)

 
Oyunda hâla bağımsız birimler olacak. Campaign'de orduların tarihi gerçekçiliğe ve kaynaklara uygun olması bizim için çok önemli. Bunun detaylarını campaign'i ön incelemeye çıkarttığımızda daha derin bir şekilde konuşacağız.

Rome II için DLC'ler olacak mı?

Evet Rome II için DLC'ler olacak. Oyunun çıkış tarihine yaklaştığımızda bunun hakkında daha detaylı konuşacağız. Fakat şunu bilin ki DLC'ler içerikten kesintilerin verilmesi değil yepyeni içerikler olacak.

Oyunun campaign'inde daha özgür mü olacağız yoksa oyun bizi ağır bir şekilde yönlendirecek mi?

Büyük Campaign'in içine daha fazla hikaye koymayı planlıyoruz fakat campaign yine de sizin eylemlerinize göre şekillenecek.

17 Temmuz 2012

Rome II tarihe ne kadar bağlı kalacak?

Bir oyunun tarihe tamamen bağlı kalması beklenemez çünkü sonuçta bu bir oyun. Oyunun oynanılabilir olması için gerçekçilikten sapmak zorundayız. Mesela savaşlar saatler hatta günler boyunca değil, dakikalar boyunca sürüyor. Fakat yine de elimizden geldiğince tarihe bağlı kalmaya çalışıyoruz.

Tarihi gerçekçilik milletlerin ve insanların nasıl göründüğü ve hissettirdiği ile de alakalı. Giyiniş tarzlarından ve savaşta kullandıkları ekipmanlardan campaign haritası mekaniklerine her şey gerçekçi olacak. Zırhlar, gömlekler, miğferler, kalkanlar ve tüm ekipmanlar tarihi örnekleri baz alacak. Birim ağacı, değişik toplumlar ve kültürler tarafından geçmişte kullanılan gerçek askeri birimlerden oluşacak.

Tarihi olarak nadir olan birimler de olacak. Bunu oyunu ilginç ve farklı kırmak için yapıyoruz. Geçmiş Total War oyunlarındaki gibi her orduda bulunmayacaklar fakat çeşni olarak eklenecekler

Karma silah kullanan birimler olacak mı? Mesela bir barbar birimi hem mızrak hem kılıç kullanabilecek mi?

Hayır. Bu tarihte olmuş olabilir fakat oyunun mekaniklerinin işlemesi için ikisini ayıracağız. Oyunumuzda kılıçların ve mızrakların farklı özellikleri var. Bunları yaparak her oyuncunun kendisine uyan bir ordu düzenlemesini sağlayacağız.

Campaign'deki mikro yönetimin azalmasıyla birlikte oyun daha çok savaş ağırlıklı mı olacak?

Bölge ve yerleşim yerlerindeki mikro yönetimin azalması oyunun sadece savaş üzerine değil ekleyeceğimiz yeni alanlarda da yoğunlaşmasını sağlayacak. Oyunun oynanış derinliğini arttıracak pek çok yeni özelliğimiz var.

Kiralık askerler geri dönecek mi?

Evet!

Rome II Steam tabanlı mı olacak? Olacaksa neden?

 
Evet. Rome II tıpkı Empire, Napoleon ve Shogun II gibi steam kullanacak ve bu zorunlu olacak.

Steam bizim için çok kârlı. Update'ler çıkartmak, DLC'ler yayınlamak ve korsanı azaltmak konusunda büyük yarar sağlıyor.

17 Ağustos 2012:

Önceki Total War oyunlarında koca bir orduyu tek bir gemi ile taşıyabiliyorduk. Yeni oyunda da bu böyle mi olacak?

Önceki Total War oyunlarında bu soyut bir olaydı. Giç bir zaman o kadar birliğin tek bir gemide gittiğini söylemedik. Birliklerin kendi taşıma gemileri var. Filo, eskortu temsil ediyor.

Rome 2'de filoların hareket etmelerinde bazı değişiklikler olacak. Bunları ileride açıklayacağız.

Rome 1'de Makedon flanksları ile hoplit flanksları arasında fark yoktu. Bu Rome II'de de mi öyle olacak?

A. Evet. Oyunda makedon flanksları ve hoplit flanksları ayrı ayrı olacak.

Son röportajlarınızdan birinde Mısır'ın çok farklı bir eğimle değişeceğini söylemiştiniz. Eğimden kastınız ne?

Mısır Rome 1'deki Mısır ile aynı devlet olmayacak. Birim ağacı Helenistik birimler ve yerel birliklerin bir karışımı olacak. Hatta biraz daha ileri gidip tarihte nadir olan birimleri bol bol kullanmayı düşüyoruz.

Bir birimin içindeki birimler birbirinden ne kadar farklı gözükecek? Medieval 2'ye veya Shogun 2'ye benzer mi olacak yoksa daha fazla mı olacak?

 
Rome 2, Total War oyunları içerisinde en yüksek birim içi asker çeşitliliğine sahip olan oyun olacak. Askerler arasında pek çok miğfer çeşidi, gömlek çeşidi, kalkan deseni gibi farklılık unsurları bulunacak. Ayrıca yeni teknolojimiz aynı gömleği farklı desenlerde veya renklerde kullanmamızı ve böylece çeşitlilik oluşturmamızı sağlayacak.

Total War oyunlarındaki tüm devletler farklı renklere sahip. Bu Rome 2'de de devam edecek mi?

 
Evet. Devletlere belirli renkler vermek savaş alanında onları tanımlamamıza yardımcı oluyor. Ama birimlerin kendi içlerinde farklı renklerde birimler çeşitlilik kazandırmak için olacak.

Fakat tabii ki gökkuşağı gibi rengarenk birimler görmeyeceğiz. Her devletin birimleri kendi tonunu yansıtacak.

16 Ağustos 2012:

1'e 1 animasyonlar Shogun 2'de kullanıldığı gibi kullanılacak mı?

1'e 1 animasyonlar Rome 2'de yeniden kullanılacak. Bu askerleri birbirleriyle savaşıyormuş gibi göstermek için en iyi yol. Fakat motorumuz Shogun 2'deki gibi bir birimin birden çok birimle savaşmasına izin vermiyor.

Fakat bu animasyonları geliştirmeyeceğimiz anlamına gelmiyor. Oyun çıkmadan önce bu konuda ayrıntılı bilgiler vereceğiz.

Ekran görüntüleri daha çok kahverengi ve turuncu tonlarında. Neden böyle ve tüm oyun böyle mi olacak?

 
Turuncu/kahverengi renk tonları ekran görüntülerinin geçtiği kuzey afrika bölgesinden ve o bölgenin hakim tonları onlar.

Kütle ve dizilim daha çok etki edecek mi?

Derinlik, kütle ve dizilim için yeni bir sistem entegre ediyoruz. Mesela ağır birimlerin hafif birimleri iteklediğini göreceksiniz.

Bir önizleme kameranın sabitleneceğini ve zoom yapamayacağımızı söylüyor. Ayrıca emir veremeyeceğimiz farklı bir harita modu olacakmış. Bu doğru mu?

 
Hâla önceki oyunlardaki gibi haritada dolaşabilirsiniz. Yeni kamera çeşitlerini oyuncuyu oyunun içine sokmak için entegre ediyoruz, oynanışı ve kontrolü baltalamak için değil.

Yeni harita modu uzaklaştırılmış ve tepeden bir görüntü sağlayacak ve savaş alanında neler olduğunu daha iyi anlamamızı sağlayacak. Bu modda emir verilip verilemeyeceğini hâla tartışıyoruz.

14 Eylül 2012:

Rome II'de cidden 700 civarı birim olacak mı?

Evet. Kara birimleri, gemiler, kuşatma cihazları ve paralı askerleri kattığımızda 700 civarı birim olacak.

Bu birimler kültürden kültüre değişecek mi?

Kuşatma cihazları gibi -kullanan askerler dışında- farklılık sağlanamayacak birimler dışında gerçekten farklı bir birim ağacı ve görünüşü sergilemek istiyoruz.

Örneğin Cermenler'in ve Gaul'ların birim ağaçları. İkisinin de farklı birim ağaçları var fakat bazı menzilli birimler ve mızraklı birimler birbirleriyle benzeşiyor. Fakat görsel olarak birbirlerinde çok farklılar. Zırh ve miğferler Gaul'lar arasında çok yaygınken Cermenler arasında çok nadir.Farklı saç tarzları, farklı kalkan desenleri gibi pek çok farklılık olacak.

Bahse girerim 700 birimden çoğu DLC'ler ile gelecek.

Hayır. Bu oyunun DLC'siz halinin birim sayısı.

Yunan şehirleri tek bir devlet olmayacağına göre aynısını Gaul'lar ve Briton'lar için de söyleyebilir miyiz?

Evet oyunda pek çok devlet olacak. Önceden tek bir devlet olarak gruplanan devletler farklı kabilelere ayrılacaklar. Sadece Gaul'lar değil Briton'lar ve İberyalılar da böyle olacak.

3 Ekim 2012:

Oyunda Latince gibi antik diller askerler tarafından konuşulacak mı?

Hayır. Rome II'deki tüm konuşmalar İngilizce olacak. Ve bunun iyi sebepleri var.

İlk olarak antik dilleri kullanmak çok zor. Latince veya eski Yunanca gayet iyi biliniyor fakat eski Cermence veya Kaltçe bilinmiyor. Bunların hepsini teker teker bulmak için pek çok uzmanla çalışmak zorunda kalırız ve ses sanatçılarımızı da eğitmemiz gerekir. Çok karışık bir iş.

İkinci ve en önemli nedeni oyun içerisinde konuşmaları daha önemli yapmak istiyoruz. Oyunda askerler etraflarında olanlara karşı daha fazla tepki verecekler. Mesela bir askerin yanındaki arkadaşı okla vurulduğunda sessiz kalmayacak. Daha da güzeli askerler oyuncuya "sarıldık" gibi faydalı şeyler de söyleyecekler.

Üçüncü olarak sesleri tek bir dilde yaptığımızda çok daha fazla çeşitte kayıt yapabiliriz. Yani çok daha fazla konuşma olacak.

19 Kasım 2012:

Shogun 2'de olduğu gibi güçlü bir "Taş Kağıt Makas" mekaniği olacak mı?

Shogun 2'de TKM dengesi güçlüydü, çünkü öyle olmasını istedik.

TKM sistemi Total War oyunlarında her zaman vardı fakat ne kadar güçlü olduğu oyundan oyuna değişti.

Rome II'nin dengesi üzerinde hâla tartışılıyor fakat büyük ihtimal Rome II'de Shogun 2 kadar kesin bir "Taş Kağıt Makas" sistemi olmayacak.

Deniz savaşlarında kürekçiler olacak mı?

Rome II'deki deniz savaşları önceki Total War oyunlarından çok daha büyük olacak. Her birimde birden fazla gemi ve yüzlerce asker oalcak.

Kürekçileri kamera açılarımızla 3 boyutlu modeller olarak yansıtmayacağız. Çünkü yüzlerce kürekçi eklemek performansı çokça düşürür ve doğru çalışması için bolca zaman ve para harcamak gerekir. Fakat kürekler tamamen gözükecek.

Campaign ne kadar değişiyor?

Campaign bölümünden çok bahsetmediğimizden onu hiç değiştirmeyeceğimize dair spekülasyonlar oluşmaya başlamış.

Bu doğru değil. Rome II'de campaign modu hayli değişiyor. Diplomasiden ticaret sistemine, bölgelerin ve orduların yönetim şekillerinden aile yönetimine Rome II campaign'i önceki Total War oyunlarından çok farklı ve derin özellikler içerecek ve bunu gereksiz mikro ayrıntılara takılmadan yapacak..

Harika olacak!

11 Ocak 2013:

Askerlerin boyu ne kadar uzun olacak? Roma ve Cermen askerleri arasında gerçekte olduğu gibi boy farkı olacak mı? Ve bazı kalkanlar neden gerçekte olduğundan küçük duruyorlar?

 
Rome II'deki askerlerin temel iskeletleri 170 cm boyutunda olacak. Cermenler ve Romalılar arasındaki boy farkını animasyonlar garip gözükmediği sürece arttırabileceğimiz kadar arttırmayı düşünüyoruz. Ayrıca ilk defa bir birim içerisinde farklı boylarda askerler olacak.

Bazı kalkanların küçük olmasının sebebi animasyonlarla uyuşmamalar. Animasyonları uydurmak için gerçeğe yakın kalmaya çalışsak da boyutları küçültmek zorunda kalıyoruz.

Campaign haritası ile ilgili yayınlanan resimler oyunun son halinin resimleri mi? Neden x devleti y bölgesine sahip değil?

 
Yayınladığımız harita parçaları sanatsal parçalar. Biliyorum tüm gördüğünüz harita parçaları onlar fakat sizden tüm haritayı görene dek yorum yapmayı bırakmanızı rica ediyorum.

Campaign'deki devletler tarihte izledikleri yolu mu izleyecekler?

AI'nin tarihi olarak ilerlemesini gerçekleştirmeyeceğiz. Bu oynanılan tüm campaign'leri aynı yapardı ve oyunu aşırı kolaylaştırırdı. Eğer bir oyuncu Kartaca ve Roma'nın mutlaka savaşacaklarını biliyorsa bekler ve aralarında savaş çıktığı an birine saldırır. Bu ayrıca yeniden oynanılabilriliği de önemli ölçüde düşürür. AI'nin kendi insiyatifi olması size değişik deneyimler sunar.

Kartaca'ya neden bu kadar odaklandınız?

Kartaca kuşatması ilk bitirdiğimiz bölümdü ve farklı bölümler üzerinde çalışırken kamuya sunmak istedik. Yakında hoşunuza gidecek yeni bölümler de göreceksiniz. Emin olun sadece Roma ve Kartaca üzerinde yoğunlaşmıyoruz.

Oyunun Durumu nedir?

Oyun hala pre-alpha aşamasında. Bazıları oyunun beta'da olduğunu söylüyor fakat beta geliştirme aşamasının çok daha sonraki bir aşaması.


** Çeviri forum üyelerimizden sevgili ahmetnudu'ya aittir. Kendisine teşekkür ediyoruz.**


Konuyla ilgili;

TTW Ana Sayfa duyurusuna buradan,
TTW Forum konusuna buradan,
TTW Facebook sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Google+ sayfası bilgilendirmesine buradan,
TTW Steam grubu duyurusuna da buradan ulaşabilirsiniz.

www.turktotalwar.com (Total War Oyunları Türkiye Resmi Fan Sitesi)

14 Aralık 2012 Cuma

Total War: Rome 2 - Kartaca Cumhuriyeti Tanıtımı

Total War: Rome 2
Kartaca Cumhuriyeti Tanıtımı



Demokrasi, Ticaret, İnanç
 
Kartaca’nın tam merkezi, kendi şehri, Kuzey Afrika kıyısındaki en büyük liman ve ticaret şehirlerinden birisidir. Ataları Fenikeliler’den bağımsızlıklarını kazandıklarından itibaren hızlı bir şekilde kara ve deniz gücünü artırmış, ticarette de güçlü bir imparatorluk haline gelmiştir. Kartacalılar da ataları gibi çok tanrılı bir inanışa sahiptiler ve tanrı Ba’al Hammon ile tanrıça Tanit en büyük tanrılardandı. Pek çok insan Kartacalılar’ın kendi çocuklarını tapınaklarında kurban ettiğine inanıyor.



Kartaca'lılar küçük bir nüfusa sahip, yayılmacı bir anlayış ve ticarete dayalı ekonomiyle yönetilen bir cumhuriyettir. Ordusu da daha çok paralı birliklerden oluşmaktadır. Kuzey Afrika ormanlarından getirilen filleriyle savaşırlar ve ordularının çekirdek kısmı da Kartaca'lılardan eğitilen elit birliklerden (Sacred Band) oluşmaktadır. Kusursuz denizcileri, hızlı ve manevra kabiliyeti yüksek menzilli silahlara sahip gemileri ile nam salmıştır.

M.Ö. 6. yüzyıla kadar Kartaca ile Roma arasında bir ticaret antlaşması bulunuyordu. Bu durumla birlikte Güney İtalya'da (Sicilya) Yunan hegemonyasını önlemek için Pirus Savaşı yapıldı ve Kartaca'lılar burada önemli bir üs elde etti. Bu savaşta Kartaca'lılar ile birlikte hareket eden Roma, İtalya'da hakimiyeti sağlamıştır. Tabi bu durumla birlikte zamanla bu iki güçlü devlet arasındaki gerilim ve tansiyon da yükselmişti.


Kartaca, oyundaki oynanabilir devletlerden bir tanesidir. Ekonomisinin ve imparatorluğun büyük bir bölümü ticarete dayanmaktadır. Demokrasinin olduğu bu devlet, bu sayede nüfusunun büyük bir bölümünü mutlu etmiştir. Oyun, oyuncu için kültürel, ekonomik ve askeri yönden büyük bir haz bahşeder.

Tutkuyu hissedin...

TTW Ana Sayfa Linki:
http://www.turktotalwar.com/anasayfa/total-war-rome-2-kartaca-devleti/

TTW Forum Linki:
http://www.turktotalwar.com

Forum Konusu:
http://www.turktotalwar.com/index.php?topic=12906.0